lørdag 14. januar 2012

24 prikker, på 10 mm????

 Ja så var det den utfordringen.  Den ble til på Trollsmeds Facebookside og i følge forrige innlegg, gjorde Therese det veldig greit hva hun mente.
En god smed skal kunne greiene  sine, og derfor er det noe som heter
ØVING GJØR MESTER.
Og Lise tok som kjent utfordringen etter sitt første forsøk på disiplinær perlelaging. PERLER er en viktig del av en smykkelagers liv.  Noen av oss får nemlig aldri nok farger i metallet, slik vår eminente deltaker på Sølvsmedene  TOTTO gjør på sine titansmykker (link)! Følg med på sida hans... om det.
Og Sølvsmedenes side på Facebook.

Men det er jo også noe som heter at man er ikke utlært før man har lært å .. FUSKE?

Jeg er forresten litt usikker på om det var DET  Therese mente med den utfordringen, og jeg leste teksten i utfordringen flere og flere  og mange flere ganger.  SÅ jeg gjorde et forsøk til.
Ærlig talt, det ER trangt på en lillefingerspiss...


Hmmm... Therese er ikke den man peller på nesa. Jeg tviler på om hun godkjenner de der.Men kule var de. Og jeg lover...de er etter teksten korrekte. *mumle*
SÅ jeg gjorde mange mange forsøk.... og syns fremdeles det var trangt.


Så jeg beit tenna sammen til perleraden ble nesten blå,  og grillet og grillet....
Man er ikke slått før man har det skikkelig vondt, og DER er ikke en skikkelig Trollsmed enda.
Nå går jeg og handler litt mat og sånn så jeg kommer gjennom denne utfordringa.
Det kommer nok flere... innlegg.
I mellomtida kan dere stikke i nettbutikken vår og kose dere!

..................Lise...........


Besøk butikken vår http://solvsmedene.epla.no

Følg oss på bloggen :-) Skriv deg inn der nede....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar