onsdag 18. april 2012

7 smykkekunstnere på Galleri Oz - Osøyri ved Bergen fra 21. april 2012

Trollsmeden er med og ønsker alle som er i området velkommen til Galleri Oz!

Galleri Oz ligger på Osøyri ved Bergen, herlig beliggenhet midt i sentrum i det gamle kommunehuset. Der er masse flott der, det vet jeg av tidligere erfaring med utstillinger av malerier og keramikk der!
Nå er det 2 måneder med smykker, perler og smykketilbehør, av 7 smykkekunstnere!
Noe for enhver smak!

Yahhhoooo! Trollsmedens smykke på plakaten!

SÅ gøy! Men så er det skikkelig Vårsol i det smykket også da!
På et vis har jeg dratt meeg tilbake til hva jeg engang begynte med, og hadde dilla på da jeg var 13 - 14 år gammel... PERLER! Jeg begynte med skyttetråd og eplesteiner og avanserte til treperler, kobbertråd og glassperler før jeg begynte i sølvsmedlære da jeg var 16.
Av ymse grunner falt jeg ut av faget som voksen, men de siste årene har jeg gjort det som er gøy: PERLER! Da helst å lage dem selv, så de blir unike!
Glass, porselen... og det er det jeg tar med meg sammen med litt sølv og bronse på utstillingen. En perle er ikke en perle.
Kvinner har hatt perledilla i titusen år!
Se her: Kom og finn ditt eget øredobbepar!!
Galleri Oz sin nettside HER
Like Galleri Oz på Facebook! Her!
HUSK at Trollsmeden har NY side på Facebook! TRYKK LIKE HER!


Lagt inn av Lise
Sølvsmedene på Epla

Besøk http://solvsmedene.epla.no

Trykke LIKER på Facebook!
 http://www.facebook.com/solvsmedene
Følg oss på bloggen :-) ved å skrive deg inn under.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar